MSD system


پشتيباني
جستجو




در اين وبلاگ
در كل اينترنت

فيسبوک





MSD system

تبليغات


 

رونمایی از دقیق ترین ساعت مچی دنیا


 

تصور کنید فراری چند هفته پس از ارائه سوپر اتومبیل FF خود با سرعت 335 کیلومتر بر ساعت، اتومبیل مفهومی دیگری این بار با حداکثر سرعت 3360 کیلومتر بر ساعت را معرفی کند. 10 برابر سریعتر است ولی رسیدن به این سرعت 10 برابر کاری است چالش برانگیز و سخت. TAG Heuer نیز به همان اندازه که گفته شد پیشرفت کرده است و امروز ساعت TAG HeuerMikrotimer Flying 1000 را معرفی کرد که ساعتی مفهومی است که دقت آن یک هزارم است. شاید به یاد رکورد جدید مجموعه میکروگراف که در ژانویه مطرح شد بیفتید. اولین کرنومتری که به دقت یک صدم دست پیدا کرد، رکوردی بود که اکنون شکسته شده است.

موضوع جالب تر می شود اگر بدانید که اولین باری که TAG متوجه شد که Mikrotimer Flying 1000 به جای کاغذ در واقعیت کار می کند، 11 مارس 2011 بود. در 12 روزی که تا Basel(نمایشگاه اجناس لوکس) فاصله بود،‌تیم  توسعه باید 5 ماه تلاش و کار را سرهم می کرد تا ساعت برای نمایش در Basel آماده شود. اگر بخواهیم بازهم مثالی از دنیای اتومبیل بزنیم، می توان گفت که این کار مانند نمایش ماشین در نمایشگاه جنوا در حالی است که هنوز رنگ روی ماشین خشک نشده است.

سرعت فرکانس این ساعت 500 هرتز است که قلب آن را با سرعت 3/6 میلیون بار در ثانیه به تپش وا می دارد (10 برابر سریعتر از مدل میکروگراف و 100 برابر سریعتر از El Primero و این یعنی عقربه مرکزی کرنومتر 10 بار در ثانیه می چرخد.

 

 

طراحی میکروتایمر

اگر Carrera Mikrograph نمونه ای کلاسیک از ساعت های جیبی قدیمی باشد، Mikrotimer درست برخلاف آن است و دارای یک طراحی کاملاً مدرن با یک سیستم بدنه نوآورانه است (طراحی بدنه  و حرکت آن با تعداد 12 اختراع ثبت شده است).  از نظر طراحی، Mikrotimer توسعه یافته شکل اولیه Carrera است. بدنه سیاه رنگ کاربید تیتانیوم است و دارای پیاله های تیتانیومی با روکش نقره است.

 

 

خواندن میکروتایمر

صفحه دارای دو عقربه مرکزی کرونوگراف است. اولین عقربه مرکزی سبز رنگ برای اندازه گیری یک صدم و یک هزارم ثانیه است. عقربه دوم که کوچکتر است، نشانگر دقیقه و یک دوازدهم دقیقه (5 ثانیه) است.

زمان روی صفحه با جمع کردن یک دهم ثانیه از صفحه 5 ثانیه ها با محاسبه از ساعت 6، با یک صدم و یک هزارم ها از عقربه دیگر است. این کار مانند خواندن مدل قدیمی میکروگراف آسان نیست، ولی دارای دقت بالاتری است.

 

 

درون آلات متحرکه

جالبترین قسمت آلات متحرکه میکروتایمر است که هیچ سیستم چرخ تعادلی وجود ندارد. به گفته TAG Heuer، «یک سیستم راه انداز-توزیع-توقف با یک چرخ ستونی کنترل می شود و با سختی فنر تعادل ایجاد می کند. START، سیستم راه انداز را با اتصال آن به گریز از مرکز، فعال می کند. STOP نیز بطور محوری این سیستم را به توزیع کننده متصل می کند و بدین ترتیب بلافاصله حرکت متوقف می شود».

آلات متحرک توسعه ای از آلات میکروگراف 50 هرتزی هستند که از همان سیستم استفاده کرده است. مزیت این سیستم نسبت به سیستم تک مجموعه ای ساعت های دیگر این است که فرسایش و صرف انرژی به حداقل می رسد و در طول زمان از دقت ساعت کاسته نمی شود.

قسمت های متحرک از 354 قطعه تشکیل شده اند که در کنار آن 43 ساعت ذخیره انرژی برای ساعت و 150 ثانیه ذخیره برای کرونوگراف وجود دارد.

تاریخچه TAG HeuerMikrotimer

1966 HeuerMicrotimer

یک Microtimer (با c) در زمان ارائه در سال 1966 اتقلابی بپا کرد و اولین تایمر با دقت یک هزار ثانیه بود. این تایمر که توسط Jack Heuer ساخته شد، این برند را به فرمول 1 معرفی کرد و این رابطه هنوز هم ادامه دارد.

2002 Microtimer

در سال 2003، TAG Heuer این میکروتایمر را که بهینه سازی شده Micrograph 2002 بود ارائه کرد. برای اینکه بیشتر گیج شود، وقتی این میکروتایمر از روی میکروگراف ساخته شد، Mikrotimer نیز از روی Mikrograph ساخته شد!!!!

این ساعت اولین ساعتی بود که به دقت یک هزارم ثانیه رسید، ولی بطور الکترونیکی نه مکانیکی.

 

 

قیمت و موجودی

اولین سوال در مورد هر ایده جدیدی «چه زمانی؟» و «چند؟» است. جواب این سوالات «نه به این زودی ها» و «لابد خیلی گران» است. TAG Heuer هنوز در تکاپوی بهینه سازی ساعت خود است. در 12 روز باقیمانده تا نمایشگاه بیش از 10 ماده برای عقربه ها آزمایش شد و از نظر پایداری در برابر ارتعاش و سرعت حرکت مورد بررسی قرار گرفتند.

این محصول برای TAG Heuer باعث افتخار است. تمام تیم شب و روز برای آماده کردن به موقع این ساعت زحمت کشیدند و هبچ شرکت مشابه دیگری امروزه به اندازه این شرکت محصولات دقیق ارائه نکرده است که از جمله ای محصولات می توان موارد زیر را یاد کرد:

-       Calibre V (Monaco V4)

-       Mikrograph (1/100 Mechanical)

-       Calibre HR03 (1/1000 Digital)

-       Mikrotimer (1/1000 Mechanical)




 



javahermarket

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







موضوعات سايت
تبلیغات


آمار سايت

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 296
تعداد نظرات : 20
تعداد آنلاین : 1